måndag 30 mars 2015

Present till mig själv

Det faktum att jag lyckats få ut pappren från Universitetet efter flera års ångest och slit är nog något som måste belönas i mitt tycke. Om jag inte skulle vara gravid skulle jag absolut ställa till med champagnekalas, men skålas för saken får det väl göras i höst sen när jag fyller 30 istället. Men en present har jag nog tänkt belöna mej med. Det är jag sannerligen värd! Helst skulle jag köpa mig något bestående, som jag kan se på och minnas min prestation. Men samtidigt vill jag ju ha något som jag skulle använda, nästan behöva. Det här är nu min lista på alternativ för tillfället. Måste lite kalkylera sparkontot och fundera vad det egentligen är jag vill ha... Hm...
Kanske en väska. Denna har jag länge drömt om....
Eller en klocka?!
Eller en till Odd Molly? Fast den är ju nog inte så bestående så tror inte det blir ett plagg...
Högst upp på önskelistan ligger den nya iphonen. Men den är bara så tusans dyr....
Jag brukar alltid bara köra med billiga H&M, Lindex solglasögon, kanske det skulle vara dags att investera i äkta vara?!
Eller lite mera dansk design?! Bestlite lampan som sänglampa vill jag ha! Men det behövs ju två....



8 kommentarer:

  1. Alltså riktiga solglasögon är bara så bra! Jag blir glad varje gång jag har på mina. Fast det är inte helt sant för filmen började lossa i mina favorit Polo Sport brillor, kanske det var för mycket saltvatten från vår resa eller något... Men sku ändå säga klassiska brillor eller lampan / lampor, mest bestående. En telefon blir ju också snabbt gammal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lampan skulle nog vara fin. Så typsiskt att allt jag vill ha är skitdyrt. Solbrillorna är helt klart billigast!

      Radera
  2. Väskan helt klart! Älskar alla mina MbMJ-väskor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju också en liten liknande som jag älskar, så jag vet att jag skulle gilla den här lika mycket! Ääää så svårt det är. Jag vill ju ha allt :)

      Radera
  3. Jag håller också på brillorna - har haft mina allra första "märkessolglasögon" i nästan 15 år nu, ett par bruna Guccin. Fortfarande använder jag dem, och de är välhållna och supersköna, fast eftersom modellen just nu inte är så trendig (de är sånadär rätt små och liksom smala) så har jag dem i bilen då jag kör. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ligger nog rimligast till i budgeten faktiskt. Men jag är rädd att de sen skulle gå sönder, eller att jag tappar dem! Det gör jag ju med alla mina halpisbrillor. Fast kanske äkta vara är hållbarare och man är försiktigare med dem!?

      Radera
  4. Jag har en sådan väska, och den är super då den har både kort och lång rem. Att skuffa vagn med en axelväska är mycket lättare än med en handväska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också att den har båda! Och bra point med vagnskuffandet ;-) Nu behöver jag ju nästan en sån här väska för att underlätta babyvardagen, heh!

      Radera