söndag 14 augusti 2011

Solig söndag på havet

Härlig söndag. Fästmannen och jag tog en liten båttur till Sveaborg. Härligt god lunch, underbart väder, ja bästa söndagen på länge faktiskt: Här en liten bildskörd:
Ms Pimppinlla, båten som Fästmannen har ihop med några polare. Varför har vi inte åkt på flera båtturer i sommar?!
Fästmannen är kapten. Proffs på båtar. Jag är lite nervös och så när jag måste vara hopp-i-land-Kalle.....
Kaptenen rattar iväg.
Hfors från havet. Det skuppade lite så det blev inte helt rakt foto....
Lunch på restaurang Valimo invid gästhamnen.
Jag åt ceasar-sallad med räkor. Brödbitarna åt Fästmannen. 
Sen promenerade vi runt lite bland turisterna på vackra Sveaborg.
Vi satt också på en klippa och tittade ut över havet en stund. Ljuvligt vackert!
Sen styrde vi båten hemåt igen. Jag älskar att åka båt i solskenet!


2 kommentarer:

  1. Härligt med en båt! Vi har också talat om att man borde ha en, ens en liten snurra bara. Och delar man den med nån annan så behöver man ju inte ruinera sig på hamnplatser och sånt fast man inte skulle använda den hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Linda- Jo det är superhärligt, jag rekommenderar! Dessutom har killarna sån tur att en av deras föräldrar bor i radhus här på Drumsö till vilken hör gratis båtplats som de inte använder själva,, så de får använda den gratis... Och på vintern har de båten på en annan av killarnas landeställe i Porkala!

    SvaraRadera