söndag 20 juli 2014

Starbucks icelatte i eget kök

På semestern i Florida drack jag nästan bara iskaffe. Det var ju så varmt att man inte riktigt hade lust på varmt kaffe. Men iskaffe är minst lika gott tycker jag. På flygfältet köpte jag en starbucks-mugg så nu gör jag eget iskaffe här hemma. Urenkelt! Och perfekt för varma sommardagar också i Finland. Det enda som behövs förutom dina vanliga kaffelatte-ingredienser är is. Jag sätter ganska mycket is, typ 8 isbitar i muggen och häller kaffet över. Det kallnar direkt. Vill man ha socker sätter man det i det varma kaffet innan! Och sen bara kall mjölk över, så mycket man tycker är passande. Svalkande, uppiggande och gott!
Maken avskyr Starbucks, hehe! Så nu kan jag retas med min mugg varje dag....

2 kommentarer:

  1. Iskaffe är suveränt gott nu när det är så varmt!! Jag sätter snabbkaffe i ett glas och låter kallt vatten rinna "hårt" ur kranen, då blir det skum! Sedan sätter jag i grädde och isbitar. Tadaa! Färdig på några sekunder! ;) att jag använder snabbkaffe beror på att jag gillar smaken den ger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! Det skall jag testa. Snabbkaffe är ju dessutom billigare och jag gillar också smaken :)

      Radera