onsdag 7 oktober 2009

Förberedelser

Bara en och en halv vecka kvar tills vi far... Galet! Men roligt. Speciellt som vädret här i Finland är värre än värst. Fast det är så kort tid tills vi skall fara så har vi nog en hel del ännu som måste fixas. Visumansökan, flyttanmälan, FLYTTEN (Gaaah!), pengar och bankärende, packning osv.

Igår skänkte/lånade jag typ alla mina kläder, skor, smycken och rockar som jag inte skall ta med till Amanda och Matilda. Så dom kommer säkert inte att sakna mig... Matilda fick till och med så mycket saker att hon måste ta taxi hem! 7 kassar och en vinställning, ändå glömde hon flera saker hos mig. Nåja, bättre att allt används när vi är borta än bara samlar damm i ett förråd.

Jag skrev en lista på allt som jag skall ha med mig igår och den blev överraskande kort. Tänk, allt som jag kommer att behöva under ett halv får plats år i en rinkka. Man behöver nog inte så mycket saker som man tror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar