torsdag 22 maj 2014

TIKAU bloggkväll

Igår var jag på mycket trevlig bloggtillställning i inredningsbutiken TIKAU på Högbergsgatan. Vi fick höra mer om bakgrunden bakom de snygga produkterna. Ägarna gör verkligen ett stort och fint jobb för att, med hjälp av design, göra världen till en lite bättre plats. Alla TIKAU:s produkter produceras nämligen av fattiga familjer i Indien för att hjälpa till att motarbeta fattigdom. Ägaren Taina har själv rest runt och valt ut familjer som behöver mest hjälp. Hon var så fylld med energi och drive för projektet att jag blev riktigt inspirerad! Karin höll också ett anförande om slow fashion. Någonting som jag också borde bli bättre på. Speciellt det där med att verkligen försöka hitta sin egen stil och hålla sej till den tror jag skulle hjälpa mig att inte shoppa i onödan! Jag är väl medveten om att jag inte är särskilt "grön" vare sej det kommer till kläder, välgörenhet eller mat. Jag tycker helt enkelt det är svårt! Och jag vet för lite för att känna mej engagerad. Men detta var nog garanterat ett steg i rätt riktning och fick i alla fall mej att fundera till....
Broshyr från Marthaförbundet om hållbart mode som Karin delade ut och en lite gåvopåse från Tikau.
Happy Hanna som fick kväll nummer två i vuxet sällskap utanför hemmet denna vecka!

2 kommentarer:

  1. Stor kram Hanna och tack för att du kom!! Så roligt att (äntligen) få träffas live!

    SvaraRadera