torsdag 1 maj 2014

Vappen

Vårt vappenpartaj/Barbequeparty/Gardenfest igår var hur lyckat som helst. Och så fort det första gästerna anlänt så ångrade jag inte längre ett dugg att vi ordnat fest. Vädret var fint, även om utevärmaren nog behövdes. Maten god (alla mina 60 munkar åts upp!) och skumppan bubblig och kall. Och Småkillarna lekte så fint på gräsmattan. Uteleken gjorde nog susen för sömnen, Hubbe vaknade först vid tio i morse, så något Kajsaniemi hann vi inte med i år. Men det gör inget, hellre sovmorgon efter partykväll säger jag. Gästerna for hem lagom sent och allt var bara genomlyckat. Jag älskar nog att ha gäster, även om jag ibland blir lite småstressad innan...
Mitt berg men hemmalagade munkar! Mums!
Sugrören från Tiger dukades fram. Det gick hur bra som helst att dricka skumppa med sugrör. Och bra med olika sugrör så höll man reda på vilket glas som var ens eget!
Färgglada, festfina vappengäster på terassen.
Maken puffar på son och Gudson. Killarna hade hur roligt som helst med alla uteleksakerna som vi lånade från Sandlådan.
Vid tiotiden blev det för mörkt och kallt för att sitta ute så då flyttade vi in. Sista gästerna for vid två. Bra vapp i år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar