fredag 27 november 2009

Hua Hin

Hejssvej!

Det blev inte Laos detta veckoslut, vi tar det om tva veckor istallet. Tidigt pa torsdag morgon tog vi bussen till Hua Hin och har ar vi annu ocksa. Igar tog vi det bara lugnt, var formiddagen pa stranden, och pa eftermiddagen besokte vi monkey mountain. Det var ganska galet. Apor overallt, och de var inte precis blyga. En apa t.o.m. kramade om Maijas ben. Om det skulle ha varit jag skulle jag ha skrikit och nastan dott.. Dom var namligen ganska skrammande enligt mig!!

Idag har vi haft en kontrasternas dag. Vi steg upp ganska tidigt och tog tuktuk till Palm Hills golf. Sa fint stalle, allting helt tiptop lyxigt. Maija och jag har legat vid sports club-husets pool hela dagen medan pojkarna har spelat en runda golf. Med egna caddyn forstas... Sa skont. Efter lyx-dagen ar vi nu tillbaka i Hua Hin city och vi tog just in pa det typ billigaste guesthouset i stan.. med shared bathroom. Lite skillnad fran villorna pa golfplanen.

Vi skulle egentligen har tagit nattbussen till Koh Tao ikvall men dar ar stomar och askvader pa gang sa vi tar det senare... Men imorgon aker vi nog vidare. Troligen ett par timmar soderut till en stad som jag inte minns namnet pa men som borde vara typ turistfri, billigaste seafooden i thailand och fina grottor och vattenfal att besoka.

Hoppas allt ar bra i Finland! Glad lillajul och forsta advent pa er alla!!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar