söndag 22 november 2009

Veckoslut i Bangkok

Sawatdee Kaa!

Jag har inte skrivit på några dagar för det har inte riktigt funnits något att skriva om... Att stanna i Bangkok över veckoslutet är faktiskt nästan tråkigt! Nästa veckoslut måste vi åka iväg någonstans igen.


Förra veckoslutet på Koh Samet. Middag direkt på stranden. Vi hade dessutom just varit på manikyr....

Yogan på torsdag var total-flopp. Jag hade kollat upp via google ett ställe som såg bra ut så vi åkte iväg för att gå på gentle-yoga kl. 11. Men det fancyga fitness-centret villa ha 1000baht av oss för att gå på en timmes yoga eller 2500baht för en månads medlemskap. 1000baht är typ 20e... Så vi sa nej tack! Nu måste vi bara hitta ett nytt ställe med bättre pris för på måndag har vi lovat fara med och pröva wakeboard-parken.

På fredag hade vi lilla juls fest hemma hos Tommy och Maja. Tommy hade satt lapp på finska i hissen och totalt var vi kanske lite under 20 finnar på festen. Min julgran gjorde succé. Vi lyssnade också på julmusik och Tommy blandade buckets. Jag drack skumppa istället. Jaaa, det finns skumppa i Bangkok, riktigt god dessutom. Tyvärr fick jag jätte ont i magen då vi var på väg ut så jag åkte inte med. Hela dagen igår har min mage också varit lite i uppror. Hoppas den mår bättre idag!


Lilla Juls-party.

Igår märkte vi, då vi var på promenad med Eric, att det går en flod alldeles nära var vi bor med vilken man kan ta taxi-båt till den stora floden och därifrån vidare in mot stan. Mycket roligare än att åka taxi eller skytrain. Att promenera till den stora floden, Chao Praya, tar inte heller särskilt lång tid, det är bara drygt 1,5 km dit. Om ni tittar på en karta över Bangkok så är Chao Praya den stora floden som slingrar sig genom hela staden från norr till söder. Vi bor 2 km väster om den, nära en stor väg, Soi Isaraphab.
Båt-tur till Banglumpu.

När Eric så småningom har vaknat skall vi ta oss till Weekend Market. På inköpslistan står, en t-skjorta eller två, nattygs-bords lampor och eventuellt några julklappar.


Turist-Hanna vid Wat Arun som vi besökte på fredagen. Wat Arun, the temple of dawn, ligger bara 2 km från var vi bor och man ser det från vårt fönster!

Många kramar,
försök kämpa på i ruskvädret i Finland. Snart är det jul och då är det jag som avundas er som får vara hemma i Finland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar