tisdag 23 februari 2010

Tenter och carting

Hejsan!

Nu är vi hemma i Bangkok igen, dock bara för en natt... Imorgon åker vi nämligen iväg igen, denna gång till Södra Laos.

Eric är nu frisk igen som tur, så antagligen var det nog bara en matförgiftning av värre sort. Bussredan upp gick riktigt bra och vi sov båda gott (alla flyg var fullbokade... men det blev åtminstone billigare såhär). Idag hade vi också första tenten och det kändes åtminstone som att det gick helt bra. Fast jag blev ganska chockad över thaistudenternas beteende. De fuskade så mycket de bara orkade. De hade dock inte samma tent som vi utan någon annan kurs. De visade sina svar åt varandra. Skickade svarena runt till varandra och viskade till varandra. Tentövervakarna sa ingenting. Inte ens fast en av utbytesstuderandena påpekade att de fuskar... Helt konstigt!

Vi var just en stor porukka med finnar och köra carting på RCA här i Bkok. Det var helt jätte rolitg och det bästa av allt var att jag vann Husu! Eric var med om en liten olycka. Hans bil snurra helt och hållet runt, jag såg inte när det hände utan såg bar plötsligt att hans blåa shorts ligger platt på marken och bilen rakt på. Men han fick bytt bil och fortsatte sen köra. Axeln och knät är lite ömma, men inga värre skador. Det såg och verkade nog mera hurja än vad det var... Och tur nu det!


Fint var det i Phuket... Man längtar inte till Finland precis!


Vårt hotell i Phuket var just fint. Härlig pool där vi chillade och drack drinkar hela dagen...



Vår utsikt från bungalowen på raya yai! Kolla så turkost vatten...


Dykar förberedelser...


Sjuk Eric :( Jag har nog inte sett honom så här dålig någonsin förut tror jag.

Imorgon bär det alltså av till Laos. Tillbaks kommer vi antagligen nästa tisdag då vi har nästa tent... Får se hur det är med internet i Laos djunglarna. Jag skall nog försöka uppdatera åtminstone en gång.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar