söndag 14 mars 2010

Sondag

Surfing ar en farlig sport. Jag ar helt blodig och bla. Blamarket jag har pa vanstra laret ar lika stort som min hand och enligt Eric liknar det Che Guevara... Jag fick det igar nar jag forsokte undvika att bli pasurfad och da fick min egen bradas fena pa mitt lar. Aoutch! Manne det ens hinner forsvinna tills vi ar tillbaka i Finland. Mina andra skramor kommer inte egentligen fran surfandet men ar en bieffekt. Stallningen pa var skoter for bradorna ar namligen vass och ivagen nar man hoppar av scotern. Jag har hittills lyckats fa tva ordentliga skramor!

Pa tisdagen har sa firar Balineserna nyar. Dock lite annorlunda an vi firar. De firar namligen med en "Silent Day". Vi far inte ga ut fran hotellomradet. ALLT ar stangt. Som tur far vi anda gratismiddag fran hotellet och vi maste val bara bunkra upp med snacks, vatten och dvd-filmer. Men ingen surfing blir det! Fast det skulle sakert vara tomt och skont pa beachen. Men man maste val respektera den kulturen man ar i.

Skall forsoka fixa lite bilder till nasta inlagg, sa ni far se blamarken, vara brador och annat trevligt!

Ha de bra! Kramar

1 kommentar:

  1. Hej surfgirl!
    Var försiktig med blåmärkena, så du inte får blodpropp...
    Hälsningar från Nylands Nation att du INTE beviljats stipendium!
    Här fortsätter vintern efter att i en vecka varit soligt och varmt på dagarna har det snöat och varit minusgrader hela dagen i dag.
    Vi har en hel del att göra inför flyttningen, men det är ganska roligt att pynja med EGEN lägenhet.

    Kram till dig och Eric! Sköt om er och ta det försiktigt.

    Snart ses vi igen!
    Mamma

    SvaraRadera