måndag 19 juli 2010

Blåbärspaj och Sveaborg

Jag har som sagt varit mycket houswifig idag och slängt ihop en blåbärspaj till den hårt arbetande fästmannen. Den blev ganska fin och är mycket lätt och snabb att baka. Tyvärr hade jag inte plockat blåbären själv utan de var från frysdisken... Men jag skall nog ännu ut i skogen och plocka blåbär till len paj denna sommar.


Mums mums, blåbärspaj! Fast vaniljsåsen glömde jag köpa... Tur att vi hade vaniljglass i frysen som substitut.


Igår var vi med Madde och Fille på Sveaborg på utfärd. Det var meningen att vi skulle fara med båten men oturligt nog har motorn någå fel.... Hoppas det fixas snabbt så att det ännu blir många båtturer i sommar medan vädret också är fint! Nåja, Sveaborg fick det bli istället (och vi fick ju en liten båttur dit och tillbaka åtminstone). Och det var riktigt trevligt. Vi åt mumsig mat på resaturang och drack en lite skumppa och vin. Närt det började ösregna så flyttade vi oss bara in i ett av fortenas fönstergluggar. De var så stora att vi bra fick plats alla fyra. Så sen satt vi där och tittade på regnet och drack vin. En mycket trevlig och lyckad söndagkväll med goda vänner :-)


Jag och Eric matchade varandra fint...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar