torsdag 15 juli 2010

Solö

Jag skulle bara vara på Solö till Söndag men eftersom vädret var så underbart och jag ändå inte hade några viktigare åtaganden i stan så stannade jag kvar en vecka istället för fyra dar. Så skönt. Bastu, Claes goda mat, spelkort, måla, sy och fixa nya huset, simma i varmt havs vatten, läsa, sola, slappa, sova och njuta. Det är vad jag gjort senaste veckan. Hur klarar folk av att vara i stan hela sommaren? Huj! Thank God för att man har lande man kan fara till!

Havet är så vackert. Jag tycker faktiskt att finsk skärgård vinner alla paradisstränder och utsikter vi sett under det senaste halvåret..

Solnedgång. Även om den inte är borta för särskilt många timmar. Härligt med sommarens ljusa nätter. Även om vi nog nu går mot mörkare tider. Huj!

Nya stugan börjar äntligen bli färdig. Under veckan har vin inrett. Målat möbler, sytt gardiner och burit bort bråte och verktyg. Den blir SÅÅÅÅÅ fin!

Här har jag verkligen sovit som en prinsessa under himmelsängen!

Stolarna har jag målat och gardinerna har kortats upp. Åhh, det blir så fint!



Nu bär det om en stund av till egen familjs lande i Ekenäs. Skall också bli härligt. Jag tror det blir ännu mera god mat, kanske lite segling, umgås med bästa mormor, läsa och spela kort. Inte så pjåkigt. Jag börjar nästan uppskatta det här med att vara utan jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar