söndag 5 december 2010

Dag 05 – Din definition av kärlek


Vad är kärlek för mig? Hmm, svår fråga och jag misstänker att svaret blir lite flummigt och abstrakt. För kärlek är så mycket. Mycket mer än bara kärlek mellan två förälskade. Kärlek kan vara små saker, att man visar att man bryr sig elelr större saker som bröllop och frieri. Själv känner jag en massa olika kärlek, syskonkärlek, kärlek till min familj, kärlek till mina vänner och t.om kärlek till prylar. Men alla känslorna är olika. Jag kan också känna kärlek när jag är ensam ute i naturen. 


Kärlek, tacksamhet och respekt ligger för mig väldigt nära varandra. Jag är så tacksam över all kärlek som finns i mitt liv, över alla människor som jag älskar och håller nära. Alla de som jag älskar respekterar jag och vill dem bara de bästa, alltid. Jag tror att alla behöver kärlek och att vi skulle må bra av att utrycka vår kärlek lite oftare. Klart man vet att man är älskad och uppsakttad, men man vill ändå höra det. Att uttrcka sin egen kärlek är också bra och gör en själv gott. Det vill jag själv också bli bättre på. Att berätta för mina nära och kära hur viktiga de alla är för mig och hur mycket jag uppskattar dem. 


Sen tror jag faktiskt också att man kan älska saker och platser. Man kan ha en klänning eller ett par skor som man verkligen kan känna kärlek till, även om det är en annan sorts kärlek än den man känner till människor. Platser kan också vara jätte viktiga. Kanske är det minnena som gör att de kärleksfullt. Jag älskar också t.ex. havet och skärgården i Finland. Den gör mig lyckli. Också solen och värme älskar jag. Och sushi, och färgen ljusrött. Ja det är nog också en sorts kärlek. 
 
Kärlek kan allstå vara så mycket. Kärlek behöver alla både ge och få. Också de små kärlekarna och inte bara de stora....
Alla bilder hittade jag via http://iheartlove.tumblr.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar