torsdag 30 juni 2011

Min kväll

Jag kom hem. Var ganska slut och täntke att en slö hemmakväll skulle passa bra.

Sen marinerade jag lite kött. Jag använde två klyftor vitlök, massa olivolja, lite rosmarin från balkongen, lite salt och lite peppar.


 
Jag drack ett glas vin (det är farligt med baginbox!) och blev bedrövad då jag tittade på min basilika... Den är ganska död. Jag som brukar ha gröna fingrar....

 Sen stekte jag mitt marinerade kött. Och tog en suddig bild av det.

 Som tillbehör stekte jag lite trattisar som jag hittade i frysen. På dem slängde jag lite creme fraiche och en skvätt grädde. Det osade lite på linsen så bilden blev suddig.

 Sen åt jag lite grisfile med mumsig sås och lite avokado. Det var mycket gott! Och bra lchf mat.

 Därefter har jag ägnat mig åt min nyaste hobby virkning. Denna gång blev rutan fyrkantig!! Jess!

På tv kom det min gamla favoritserie OC: Jag vet inte om det beror på att jag blivit gammal, men skådisarna såg mycket yngre ut än vad jag kom ihåg...

Mycket trevlig kväll hittills i mitt tycke. Hällde just upp ett glas vin till och nu kommer det Friends på tv:n- Herregud så mitt liv är intressant...

5 kommentarer:

  1. Låter underbart. Har själv också varit hemma för mig själv nästan hela dagen. Funderade precis om jag skulle ta ett glas vin, men har bara flaskor.. känns lite onödigt att öppna för bara ett glas. Måste bestämt köpa baginbox eller någon liten flaska. Nu skall jag fortsätta njuta av soffliggandet, gör det du med! :)

    SvaraRadera
  2. Hurra för att du fick rutan att bli rund - jag har också alltid problem med att läsa virkmönstren. Stickmönster går helt bra, men virkning har jag inte riktigt ännu fått in touchen för.

    SvaraRadera
  3. Ja hurra! Att läsa mönstren går inte alls heller för mig. Som tur finns youtuben och bildserier i min bok så att också nybörjare som jag fattar :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill också hitta trattisar i min frys!!!! :D

    SvaraRadera
  5. Det kan hjälpa att plocka stora mängder trattisar på hösten och sätta dem i frysen... funkar i allafall för mig :)

    SvaraRadera