lördag 16 juli 2011

Fina Furuholm

Fyra somrar har jag barnvaktat mina härliga barnvaktsbarn på Furuholm på Skåldö i Ekenäs. Barnens mamma Nina har ett otroligt öga för stil och inredning och derars sommarparadis är bara så fint. Faktiskt så fint att det är med i den nyaste Koti ja Keittiö-tidningen. Jag tog lite bilder så ni också kan få se. Visst är det underbart?
Furuholm är till och med på tidningens pärm!

Härliga barnvaktsbarn som fiskar på bryggan (de har jag förresten lärt dem) och vackra Nina i sitt fina växthus.

Ljust och härligt. Tänk, jag vet i vilken låda besticken finns. Och var det finns tallrikar... Det är så konstigt att se ett så bekant hem i en tidning...
Trasmattor finns det tiotals i huset. I härliga sommarfärger. Matsalsbordet är enormt. Jag älskar de vitamålade balkväggarna! Så fint!

Badrummet och föräldrarnas sovrum.

Jag älskar idén med små sovkupéer längs väggen. Bastun är också fantastiskt fin. Den blev klar först efter att jag inte längre sommarbarnvaktade. Men då jag varit på besök så har jag provbadat och faktiskt övernattat i bastukammaren också.
Det står alltid framme blommor som Nina plockar i trädgården. Alltid!
Så här ser det ut när man stiger in.Härligt rött golv och en massa hattar på väggen. Här finns ingen övervåning ovanför så takhöjden är säkert 8 meter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar