torsdag 14 juli 2011

Lulinda

Kolla, en av chiliplantorna håller på att få en frukt!! 

Det är bara det att detta inte är "min" chili. Eller det är nog en av min ursprungliga plantor men vi har gett denna till Fille och Madde i gåva då vi var på middag hos dem tidigare i våras. Nu är jag krukväxtvakt åt dem då de är på honeymooon. Och hur tackar chilin mig för all kärlek jag gav den tidigare under våren?! Jo genom att må hur bra som helst borta hos dem. Mycket bättre än mina egna chilin nämligen... Lulinda, som Madde döpt chiliplantan till, har flera stycken blommor (som inte bara trillar ner efter en halv dag som mina gör) och nu har hon dessutom börjat utveckla en frukt. Jag är både glad och bitter. Glad för att det fungerar, men bitter att inte mina egna plantor också har frukter... 
Lulinda har t.om en namnlapp. Kanske det är hemligheten för att få plantan är bära frukt?!
Finns det några chiliexperter där ute som kan ge några tips om hur jag skall få mina egna chilin att bära frukt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar