tisdag 11 september 2012

Höststil

Hösten är här med besked. Man kan inte längre gå ute utan jacka och med ballerinan fryser man tårna av sig. Nej, det är sannerligen tid att gräva fram gummistövlarna, yllesjalarna och höstparkaserna. Inga mera shorts och espadrillos. Rätt skönt tycker jag. Jag gillar höstmode. Stor sköna ylletröjor, sjalar och läderhandskar. Att frysa är inget för mig så jag kör ordentligt med lager. Hellre kan man sen klä av sig lite om det blir varmt mot eftermiddagen. Här lite inspis från min Pinterest-stilmapp inför kyligare höstdagar:
Stora sjalar och sköna koftor är vad jag vill klä mig i i höst. Svart, grått och militärgrönt är snyggt. Själv tänker jag ännu pigga till det med lite rosa nyanser har jag på känn.
Faktiskt så känns det inte som att jag skulle behöva köpa hemskt mycket nytt för att komplementera min höstgarderob. Ganska skönt må jag säga! Jag har redan flertal sköna ylletröjor. Sjalar har jag alldeles för många. Jackor i olika varmhetsgrad likaså. Ett nytt paraply och kanske några accesoarer skulle vara kul, men det är inget jag behöver. Hittar jag något måste-ha så kanske jag slår till. Annars blir det väl en rätt så shoppingfri höst. En ny väska eller ett par nya höstskor skall jag eventuellt spana efter lite extra ifall jag irrar in mig i någon butik....
Stövlar, antingen i läder eller av gummi. Och så sjalarna och tröjorna igen... Såå skönt och snyggt!

2 kommentarer:

  1. Mycket roligare att handla höst/vinterkläder, de är så mycket mysigare än sommarkläder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Och så mycket roligare att klä sig i också :)

      Radera