tisdag 10 december 2013

Julstämning

Idag kände jag den för första gången i år. Julstämningen. Jag har packat in de första klapparna. Och tagit fram de röda textilierna. För även om jag tycker vitt, silver och naturligt pynt är jättefint, så är det inget som ger julstämning som det röda. En tomte fick också komma fram. Ute snöar det och jag lyssnar på Lugna Favoriter som spelar bara julmusik. Två veckor kvar nu!
Julkuddar i soffan. Den röda med stjärnor är från Tiimari och den vita med renar kommer från H&M Home.
Jul på brickan. En burk från Iittala och julkula i glas från Stockmann. Hyacinten doftar tyvärr inte så starkt en ger ändå fin stämning.
De första inslagna klapparna.

2 kommentarer:

  1. Vilken storlek är stjärnkudden? 50 x 50?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, jag tror det. Eller 45x45. Men den är från förra året så tror inte man hittar den hos konkurs-butiken i år...

      Radera