lördag 28 december 2013

Reashopping

Nu efter julen ställer butikerna till med mellandagsrea. Bästa reashoppingen fixar man bekvämast hemifrån genom att klicka hem grejerna på nätrea. Perfekt så hinner man umgås med familjen istället för att trängas i de fysiska butikerna... Jag funderar lite på att klicka hem en halare(overall) till Hubbe för nästa vinter, man får ju dem så mycket billigare nu. Men hur skall man veta vad han kommer vara för storlek om ett år?!

Reashopping

Billiga fina ytterkläder. Min favorit till Hubbe är den mörkblå Molohalaren nedsatt med över 40€.
Fina fynd
Mer reafynd! En sovpåse i merinoull! Tänk så skönt det måste vara. Små söta skör att lära sig gå i skulle också Hubbe behöva så småningom. De är vanligtvis skitdyra så lite rea är mycket välkommet!
Mer reafynd

Lite snygga barnkläder är heller aldrig fel att fynda på rea. Ralph Lauren, Molo och Livly... 

3 kommentarer:

  1. Min dotter hade vinterhalare i stl 86/92 (stor i storleken) förra vintern då hon var 2,5 år. Normal lång är hon men vikten på minus kurvan. Och halaren blev på mindre sidan då vintern höll på att ta slut. Men jätte svårt är det med storlekar. Och skor går tyvärr inte att köpa så länge på förhand eftersom de ska passa perfekt på foten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättesvårt! Hubbe kommer ju fylla två först i februari nästa vinter och han är inte speciellt stor ännu i alla fall. Jag gissar också att han kommer vara just kring 86 nästa vinter. Men han kan bra vara både större eller mindre än det! Så svårt... Kanske jag ändå väntar istället för att sen köpa fel. Men skor behöver man ju alltefter foten växer så ifall man köper en typ storlek 20-22 så borde de ju passa i något skede...

      Radera
  2. Jo jättesvårt det där att köpa kläder i förväg på rea! Vår dotter fyllde två nu i november och hon har nu Didriksons vinterhalare i storlek 90. Den är perfekt, fast då jag var efter den i våras tänkte jag att den kommer att vara jättestor! Hon är medellängd men går på -5 kurvan på vikten. Jag köpte halaren på huuto och bara hoppades den skulle passa. Som tur gjorde den det.

    SvaraRadera