torsdag 24 december 2009

Julafton

God jul allihopa!



Julafton och ändå känns det inte riktigt som jul. Fast vi drack glögg och åt lax igår på Aalto Kitchen I julklapp fick jag dessutom 10 kliande myggbett på benen, sabla Bangkok myggor. Typiskt när jag smörjat mosquito repellent i två veckor i Chiang Mai och Laos och sen får man alla myggbett här...

Klart konstigaste julen hittills i mitt liv, men jag tror nog att den kan bli riktigt mysig. Vi var just och köpte massor läckerheter i Central Worlds food hall. Lax, sill, skinka, stilton-ost, portvin, jordgubbar, gingercookies osv. Så vi ska fira en egen mysjul här hemma på tumis. Med tomteluvor, granen och till och med några paket. Jag lyssnar dessutom på julmusik via youtube :)

Hoppas ni alla har det julmysigt ni med, njuter av snön, familjen och julmaten. Jag saknar nog familj, vänner och Finland lite, men det är säkert bara för att det är julafton!

Måååånga juliga tomtekramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar