fredag 17 september 2010

Drömuppfinningar

Visserligen har vår vardag blivit klart mycket enklare under de senaste 100åren tack vare en massa smarta uppfinningar. Några grejer saknar jag dock. Varför har ingen kommit på att uppfinna följande??
  • Smink som tvättar bort sig själv. Jag hatar att tvätta bort mejk. Det är jobbigt, störande och lossnar inte ens ordentligt ändå. Detta leder till att jag alltför ofta sover med smink vilket leder till sämre hy och att mina ögonfransar går av... Sjukt jobbigt!
  • Träningspiller. Man sku bara ta ett piller så sku det ha samma effekt som om du varit på en timmes bodupump. Såna sku jag vilja ha...
  • En dusch man inte blir våt i. Jag tycker inte så mycket om att duscha faktiskt. För jag tycker inte om att bli våt. Speciellt störande är det när håret blir vått för mitt hår tar typ 5 timmar att torka. Och sen får jag så torr hud av att duscha också.
  • Ett paraply som är litet och hopvikbart och ryms i handväskan men som ändå klarar av höststormar. Det kan väl inte vara så svårt att knåpa ihop ett sånt vah?! Gärna med nån sorts torkfunktion så man inte behöver sätta paraplyt vått i väskan efter användning...

Vad för uppfinning skulle ni absolut önska att uppfanns?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar