fredag 30 september 2011

Undersökningens fortsättning

Jag fortsatte alltså leka försökskanin idag. Denna gång på beteendevetenskapliga fakulteten med en massa olika tester som denna gång inte kollade min fysiska hälsa utan min hjärna och psykiska hälsa. De testade bland annat mitt minne, min allmänbildning, hur bra ansiktsminne jag har, mitt räknehuvud, mitt ordförråd, min förståelseförmåga, min logik och  min psykiska stabilitet. Jag har fått svara på hur många frågor som helst (har jag testat heroin? har jag någon gång trott att jag blir förföljd? hur ofta har jag krabbis? osv). Svårast var nog huvudräkningen, när det kom en uppgift där man skulle räkna ut sannolikehetslära måste jag passa direkt. Lättast var ordförråduppgifterna. Jag skulle ha kunnat rabblat upp ord hur länge som helst. Mitt minne är nog också ganska bra tror jag... Om en månad får jag resultaten. Eller resultat och resultat, jag får veta hur jag klarat mig i förhållande till de andra som varit med också gjort samma tester. Spännande. Hoppas det inte visar sig att jag är mycket mer korkad, mindre logisk och har kortare minne än alla andra! Men det tror jag nog inte. 

2 kommentarer:

  1. Vitsi va lyxxigt att få ta alla test gratis :) Jag vill också få veta en massa spännande saker om mig själv!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det. Jag ställer glatt upp som försökskanin lite oftare än bara vart 25:e år :)

    SvaraRadera