lördag 1 oktober 2011

Kan det verkligen fungera?

Fick en provgrej i en tidning. En duk som man skall sätta med i tvätten som tar upp all färg. Man kan alltså tvätta röda, vita och svarta plagg i samma maskin utan att det uppstår missfärgningar. Kan det verkligen fungera? Om det gör det så är det ju skenialiskt. Aldrig mer behöva sortera tvätt, bara slänga in allt som behöver tvättas! Har fått två dukar som test, men jag är ännu lite osäker på om jag vågar testa. Tänk om alla mina vita plagg ändå bli ljusröda eller grådaskiga?!
Skall jag våga testa?!

3 kommentarer:

  1. prova med något gammla vita kläder, för då är inte besvikelsen så stor om de blir ljusrött.

    När du har barn så är byk högarna så stora att tvättmaskinen är alltid full så man behöver inte vänta att färg eller vit blir tillräckligt full :-)

    SvaraRadera
  2. ja köpte såna- å har int satt svarta å vira kläder i samma- men nog ljusa och andra färggranna- ha nog funka hittils :)

    SvaraRadera
  3. Kati- vet du, jag har knappt några gamla kläder i skåpet. Har rensat så duktigt att alla är kläder jag använder och vill ha :) Men kanske jag iaf inte ska testa med favoritklänningen!

    Marika- Okej, bra. Då kanske jag också vågar!! Jess.

    SvaraRadera