tisdag 11 oktober 2011

Lilla Hanna skall ut i stora världen

Ni som läst bloggen den senaste månaden vet att Fästmannen är på arbetsresa. I fyra veckor skulle han vara borta från mig och jag måste bo alldeles ensam i vår stora lägenhet. Nå för några dagar sen så ändrades planerna lite igen. Han kommer nämligen inte hem på lördag som det var meningen, utan han stannar i Indien ytterligare fyra veckor. Först blev jag lite chockad, nej nej, han får inte stanna, klarar inte en månad till utan min Fästman. Men nu har det svängt sig till det bättre. Jag har nämligen flygbiljetter bokade.  Så om en dryg vecka åker jag till Indien för tio dagar för att umgås med världens bästa Fästman. Hurra Hurra! Bara lite mer än en vecka så får jag pussa och krama på honom igen. På ett femstjärnigt hotell i Indien där det är 30 grader varmt och inte alls höstruskigt dessutom. Jess Jess! Hotellfrukost och roomservice, Nån som bäddar sängen varje dag och ut och äta varje kväll. Så nu gör det inget att han inte kommer hem på lördag... 
Indiencollage efter bilder från googles-bildsök!

11 kommentarer:

  1. Oj nej vad roligt!! Tur i oturen kan man väl säga. Vilken bra lösning! :)

    SvaraRadera
  2. Wauu!! För en fästman du har som stannar lite till :)

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du åker och hälsa på om han måste stanna längre! Är det Mumbai som gäller?

    SvaraRadera
  4. Maria- Ja verkligen tur i oturen :)
    Naja- Wihuu för min Fästman som måste jobba på andra sidan jorden!
    Anna- Längre skulle jag inte klara utan att inte ses så det var liksom inge val... Jepp till Mumbai bär det av!

    SvaraRadera
  5. Underbart, finns det plats i din resväska? Jag kan göra mig mycket mycket liten och vara helt tyst!

    SvaraRadera
  6. Linda- Det sku nog vara trevligt med sällskap faktiskt eftersom Fästmannen ändå kommer jobba på dagarna. Så kan vi ligga vid polen och skvallra tillsammans! Så välkommen med bara :)

    SvaraRadera
  7. Herreguud så kul!! Vad gör han borta där nånstans?

    SvaraRadera
  8. Alexandra- Ja visst ska det bli underbart. I synnerhet som här blir bara kallare här i Finland!! Jobbar gör han där i Indien, med vad exakt vet jag icke så noga men han jobbar som IT-konsult... Så fixar och trixar med IT och sånt för företagets kunder!

    SvaraRadera
  9. aah, e han den där som svarar när jag ringer till IT-tuki? ;) Nej, skämtar bara :)

    SvaraRadera
  10. Åh vad roligt! Snälla memorera, reka och ta alla tips du kan. Vi satsar nämligen på indien nästa sommar och jag vet inget om landet. :)

    Bon voyage!

    SvaraRadera
  11. Mia- Jo jag lovar. Detta kommer bli en riktigt Indien-blogg om en vecka :)

    SvaraRadera