onsdag 5 oktober 2011

Fästmanslängtan

Min Fästman är alltså på jobbresa långt långt borta. Har varit så i redan två och en halv vecka och hem kommer han igen först om en och en halv vecka till. Hittills har det nog gått ganska bra att vara gräsänka, lite små ledsamt har det varit emellanåt men mest har jag haft så mycket besök och program att jag knappt hunnit sakna honom. Men inatt drömde jag massor fina drömmar om oss och nu känns det bara ledsamt. Nästan två veckor kvar ännu... Suck! Det borde nog vara olagligt för Fästmän att få vara borta så länge från sin Fästmö. Som tur skall jag ut i svampskogen ikväll. Det kommer garanterat få mig på gott humör igen.
Så här skall det vara. Att  vi är tillsammans. Inte i fyra veckor på olika sidor av jordklotet... Se nu hur glad jag ser ut här. Jag lovar jag ser inte lika glad ut nu....
Så söt Fästman som kör båt och skruttar ihop näsan. 
Här är vi bruna och glada i Peking. Jag borde vara med på andra sidan jorden. Inte här  helt ensam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar