onsdag 2 november 2011

Goa dag 3

Sista dagen med strandliv började tidigt. Väckning kl. 7 varefter vi promenerade längs med stranden för att möta upp Mr. Max. Han tog oss sedan med ut på havet för att kolla in delfinerna som bor utanför Palolem. Först såg vi två stycken delfiner långt borta och sen försvann de och i flera minuter såg vi ingenting. Vad det här det tänkte jag? Perus turistlurendrejeri... Men nej, snart började vi se fler och fler delfiner som kom allt närmare båten. En till och med hoppade helt upp ur vattnet och svängde sig och landade med ett stort plask. Men den missade jag då jag tittade åt andra hållet... Det var nog en riktigt fin upplevelse att få se så många delfiner :) När vi träffade Mr. Max på eftermiddagen så berättade han att den grupp han hade tagit ut på eftermiddagen inte hade sett en enda en!
Eftersom deet var lågvatten var det en bit att puffa ut båten. Fästmannen hjälpte till. Mr. Max i vit t-skjorta.
Iväg mot delfinerna.
Två som hoppar ganska nära båten.Det var rätt svårt att få några bra bilder... När delfinerna kom upp till ytan hörde man ett pfff ljud då de tog andan. Mysigt! Nästa gång vill jag simma med delfiner.
Glad delfinspanare.
Resten av dagen höll vi oss mest i skuggan för att inte bränna oss mer. Vi simmade också massor i det ljumma härliga havet och sen tog vi långa promenader i området. Till middag blev det sen det godaste vi ätit på hela resan, ja nästan någonsin på någon resa. Nämligen färsk enorm krabba i vitlök och ginger marinad. Sååå gott! Och inte farligt dyrt heller. En stor krabba kostade ca. 7e och en enorm ca. 15e. Får man ens färsk levande krabba i Finland?
Big or enormous crab?! Här levde de ännu så de var garanterat färska.
Muuuuums!
Sista solnedgången över Palolem.
Taxi och flygresan hem gick helt bra. Lite oorganiserat och försenat som vanligt då det kommer till Indien, men inte så farligt. Hotellrummet kändes sen lite extra lyxigt då det fanns varm ordentlig dusch och skönt täcke och dynor. Sista dagen njöt vi bara av poolen, hotellet och varandra. Sen flög jag hem och här är jag nu. Kan inte fatta att jag för bara fyra dagar sedan var på en strand. Suck! Tur att Fästmannen dock kommer hem redan nästa torsdag! Någonting kul att se framemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar