tisdag 17 april 2012

Barnvagnsshopping

Ikväll har jag gjort nåt jag aldrig gjort förut. Jag har nämligen varit med bästa Grannen som väntar bebis på barnvagnsshopping. Vi tog bussen ut till Drumsö och Vaunuaitta och spanade in alla fina vagnarna. På förhand trodde jag att Bugoboo var den jag skulle gilla bäst, men faktiskt så verkade den lite skranglig och liggdelen låg väldigt lågt. Istället var det Brio som blev vår favorit. Eftersom de dessutom hade erbjudande att man om man köpte vagnen direkt fick bilstolen på köpet så slog Grannen till. Hennes man kom efter oss med bilen och alla vagndelarna rymdes precis. Det var riktigt roligt att spana in alla bebiprylar. Men herregud så mycket olika grejer det finns. Och bebiprylar är inte speciellt billiga heller. Måste nog vänta ännu en stund så man hinner spara ihop pengar så det räcker till allt. Haha!
Vagnen som inhandlades, fast Grannen köpte en svart liggdel. Väldigt fin tycker jag. Om jag skall vara barnvakt nån gång så kommer jag gärna ta mig en tur :)

5 kommentarer:

  1. En Brio Go skaffade vi ju också, hoppas den är bra!
    Men vi var i samma butik och fick INTE hem den, utan den beställdes och vi har inte hört något ännu. Borde jag ringa och hetsa lite månne..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon sade att vagnen nog kommer på två veckor från beställningen! Men de råkade ha just den färgen som Grannen vill ha i lagret så fick den direkt. Kan nog kanske löna sig att ringa och kolla om ni inte hört något alls... Den verkade åtminstone vara väldigt bra tycker jag. Inte för att jag nu vet någå om barnvagnar... Dessutom sade hon att det kommer vinterhjul till hösten!

      Radera
  2. Normal leverans tid är 2-5 veckor. Håppas vagnen är bra, den ser lite "jobbig" ut på vintern och teräng. Men säkert jätte fin för stadsbon :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leveranstiden berodde på vagn. Exempelvis Bugaboona hade upp till 12 veckor leverans! För Brio Go:n skulle det ha tagit 2v om den inte skulle ha funnits i lagret. Vagnen verkade nog jätte bra. Och till hösten skulle det komma skilda vinterdäck så tror inte det blir några problem på vintern!

      Radera
  3. Det här var mera info än vad den okunniga tönten till anställd kunde informera oss! Vitsi, frågade om vinterhjul och allt.
    Men super om de kommer och som skeptisk produktdesigner själv hoppas jag verkligen de också passar på vagnar köpta före hösten.

    SvaraRadera