måndag 8 juli 2013

Bautalistan

1. Hur gammal är du? 27, jag måste faktiskt fundera efter hur gammal jag är. Tror att det blev rätt nu...

2. Hur gammal känner du dig?  Hm, typ 25 kanske. 

3. Vad har du gjort i dag? (jag skriver denna lista fredagen 5.7 men tänker publicera inlägget senare...) Idag har jag promenerat till butiken, tvättat tre maskiner tvätt, lagat morotspuré till Hubbe och matat honom, druckit kaffe och ätit sallad till lunch.

4. Vilken film såg du senast? Jag ser oftast bara början av filmer eftersom jag alltid somnar när vi ser på film. Senaste såg jag början av Jurassic Park från HBO. Det var Makens favoritfilm när han var liten så han ville se den av nostalgiskäl.
5. Vem ringde du senast? Maken
6. Är du besatt av någonting? Nja, saker med stjärnor och allt som är ljusrött kanske?!
7. Är du rädd för blod? Nä, men inte tycker jag det är trevligt heller.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter vid vårt stora skrivbord i vårt sovrum. Fönstret är öppet och jag hör trafiken och lek i parken utanför. Hubbe sover i sin säng några meter ifrån mej. 
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu). Nå nä, och det stör mig att jag inte är mer allmänbildad än så. Kunde bara två. (Lipponen och Aho)
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Jepp
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart och vitt, lite rosa, grått och pinkt samt några randiga plagg.
12. När vaknade du i dag? Lite efter sju då Hubbe vaknade
13. Vilken är din favorithögtid? Julen och min födelsedag, tydligen gillar jag att få paket...
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På landet i skärgården
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Hua Hin i Thailand är inte någon trevlig plats, och då har jag till och med varit där två gånger. Oklart varför egentligen...
16. Hur vill du tillbringa din pension? Jag vill bo i en vit vacker villa där jag kan fixa i min trädgård och pyssla i mitt hobbyrum. Jag vill resa och ta hand om alla mina barnbarn.
17. Vad lyssnar du på just nu? Ljuden som hörs utanför fönstret, bilar och lekande barn.
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, peppar peppar
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Bröd, havremjölk, pålägg, te, pasta
20. Vem är din favoritkändis? Just nu är jag sjukt imponerad av Isac Elliot. Annars gillar jag också Kronprinsessan Victoria och lilla Estelle
21. Vad är du på för humör just nu? Bra, lite trött bara eftersom det blev lite sent igår kväll då vi började surfa på nätauktioner med Maken vid elvatiden....
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien, 
23. Snarkar du? Nej
24. Vilka yrken har du provat på? Barnvakt, butiksbiträde i inredningsbutik, assisten på advokatbyrå, urvalsprovssekreterare på juridiska fakulteten och bankanställd
25. Hur går du helst klädd? Onepiece är ju nig det skönaste, men nu på sommaren blir det för varmt och dessutom är den inte alltför praktisk att amma i, så jag säger mysbyxor och t-skjorta.
26. Vilket stjärntecken är du född i?  Jag är jungfru
27. Vilket är ditt favoritgodis? Jag tycker inte så mycket om salmiak men nästan allt annat. Mint-choko är kanske det godaste. 
28. Vad sa du senast? Sov gott sötnos, åt Hubbe som skulle sova dagsvila
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Kanske teckning och modda (modesmål alltså)
30. Vad har du på dig just nu? Mörkblåa jeans och peachfärgad amningst-skjorta från Mamalicious.
31. Vilken är din favoritaffär? Ikea och Stockmanns 
32. Vad har du för storlek i kläder? 36-38, S eller M
33. Vad har du i dina fickor? Min butikslista
34. Vad köpte du senast? En massa grejer från matbutiken, bl.a hushålls och wc-papper, havremjölk, fetaost, blåbär och vaniljsås
35. Hur många gånger har du flyttat? 9, dvs. alldeles för många gånger. Jag hatar att flytta!
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Ett tält, toapapper och trangia
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon, absolut,vid tietiden på kvällen är jag redan vråltrött
38. Senaste filmen du såg på bio? Jag har inte varit på bio på evigheter, kommer faktiskt inte ihåg vilken film jag såg senast?! Marilyn kanske?!
39. Har du blivit sydd någon gång? Jepp, jag har tagit bort ett födelsemärke från innerlåret och så nu när Hubbe snittades ut 
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Nå hundratals gånger då man badar bastu på landet
41. Vad åt du till frukost? Två smörgåsar med prickikorv, ett glas juice och en stor mugg te
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var sjutton år och sommarjobbade som barnvakt åt en familj i närheten av vårt landeställe. Maken och jag var redan ihop och han skulle just rycka in i armén. 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, jag brukar inte köra för fort, snarare för sakta...haha!
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Det var säkert Maken som köpte blommor eller lagade middag eller något liknande gulligt
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattygsbordet bredvid mig
46. Vad var det sista du åt? Jag smakade lite på plommonpurén jag gav åt Hubbe
47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Eftersom jag är Mammaledig behöver jag inte veckarklocka
48. Är du blyg? Verkligen inte
49. När flög du senast? I augusti flög jag till Italien på honeymoon
50. Har du något tatuering? Nej, och skulle aldrig heller ta en.
51. Har du varit med om en bilolycka? Nej som tur inte.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Tja, jag är nog ganska öppen av mig, men något "hemligt" har väl alla
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Ärligt talat så tycker jag nog inte någon träningsform är så där jätterolig... men att springa är lätt och det blir nästan kul om man har sällskap
54. Har du några husdjur? Nej, vill inte ha det heller, är så inte en djurmänniska
55. Vill du gifta dig? Jag är ju redan gift och det var något av det bästa jag har gjort, skulle gärna göra det igen, med samma Man alltså. Kanske man kan förnya sina bröllopslöften i något skede!?
56. Var växte du upp? I Grankulla, ett mycket bra ställe att växa upp på tycker jag
57. Har du någon gång ringt polisen? Nej, men nog 112
58. Vilka är dina största svagheter? Jag är lite lat och har svårt att få min gradu färdigskriven
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Maken kallar mig för kultsi ibland. 
60. Vad ska du göra imorrn? Fara till landet. Jee!
61. Vad har du in din väska? Plånbok, läppglans, handkräm, blöjor, harson, papper, penna, tuttflaska, mobil, solglasögon till mig och till Hubbe, solhatt till Hubbe, nycklar, näsdukar, borste och käsidesi
62. Vad shoppar du helst? Skor kanske, eller grejer till hemmet. Bebiprylar är också kul
63. Favoritdesigner/märke? Har nog inget speciellt
64. Bästa plagg/accessoar i garderoben? Min odd molly kofta
65. Vilken är din favoritparfym? Fresch laundry från Clean
66. String, boxer eller vanliga trosor? Vanliga trosos
67. Vad sover du i? Amningstopp och pjamasbyxor
68. Går du på någon diet? Jag äter inte mjölkprodukter eller ägg just nu. Efter att jag slutar amma skall jag lchf:a igen, det mådde jag jätte bra av!
69. Nämn tre maträtter du äter ofta? Ugnsrotsaker med biff, någon form av sallad till lunch, spagetti med höna och morot
70. Vad dricker du till vardags? Vatten, te och kaffe
71. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? Champagne förstås!
72. Lugn hemmakväll eller party all night long? Lugn hemmakväll, alla gånger. Jag är inte alls mycket för party all night long.
73. Tycker du om att fika? Jo, i synnerhet om man får baka själv 
74. Vilka tidningar brukar du läsa? Jag får hem Vauva, kotivinkki och Talo ja Koti just nu. Sen brukar jag köpa Mama. Av Grannen får jag också låna en massa norska mammablader. Inredningsridningar och Svenska Damtidning läser jag hos Svärmor. Jag älskar att läsa tidnignar!
75. Favoritprogram på TV? Nyheterna och Game of Thrones, fast det ser vi från Hbo och inte direkt på tv...
76. Vilka bloggar läser du? Så gott som alla känns det som...
77. Hur skulle du beskriva ditt hem?  Ljust och underbart. Lite stökigt för tillfället, det blir så när man bara kommer hem av och an för att tvätta och packa.
78. Pedant eller slarver? Slarver, tyvärr! Jag skulle sååå vilja vara en pedant.
79. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort? (svart, latte, osv) Vi har en paulig capsulo maskin som jag gör mjölkkaffe med. Lite på halva koppen med mjölk som värms i mikron en stund och se en stor espresso eller kaffe på toppen
80. Tråkigaste hushållssysslan? Att dammsuga och tvätta fönster, det är det värsta som finns
81. Hur ofta städar du? Plockar och försöker minimera kaos varje dag. Storstädar kanske en gång i månaden eller om vi får gäster
82. Leva nu, längta eller minnas? Försöker leva nu men älskar att både längta och minnas vackra stunder
83. Något du aldrig skulle klä dig i? Napa-paita
84. Vad skulle du vilja ha mer tid till? Att pyssla och kanske träna lite mer
85. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? Går på springtur eller rask vagnpromenad, dricker kaffe, träffar en vän och babblar bort några timmar
86. Drömresemål? New York
87. Vilket är ditt drömyrke? Inredningsarkitekt/stylist eller lifecoach
88. Framtidsdrömmar? Stort egnahemshus, lottovinst, fler barn en dag, resor till fjärran länder och lyckliga friska vänner och familj
89. Vilket blir ditt nästa köp? Skall försöka att inte shoppa så mycket i sommar, troligen blir det bara mat
90. Hur kommer du spendera semestern? Med Maken och Hubbe på landet i skärgården
Vacker solnedgång i skärgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar