söndag 18 december 2011

Lucka arton: Pimpa paketen

Jag älskar att packa in julklapparna. Gärna i fina papper med vackra snören och någon dekoration. Göra klappen lite speciell. På nätet hittar man förresten massor med gratis utprintbara etiketter som man kan använda, eller så kan man vara kreativ och pyssla själv. I år kommer mina paket bli rätt så klassiska med rött och grönt papper ,guldsnöre med vackra etiketter. Om jag inte tycker det blir för tråkigt och tar inspiration av någon av nedanstående bilder vill säga... Så mycket fina inslagningsidéer det finns! Vilken är din favorit?!
Vanligt brunt tråkigt inslagninspapper?! Inte tråkigt alls om man pimpar rätt. Mha vackra sidenband, tårtpapper, pappershjärtan och bokstavsetiketter blir paketen hur fina som helst. Less is more!
Vita och gråa paket. Inte alls grått och trist.Pasteller och knalliga färger kan också vara juligt och fint. Att pynta knuten med en pepparkaka, stjärna eller plåthjärta är också hur fint som helst. Själv har jag små små julgranskulor från Ikea som skall få pryda mina paket.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar att paketera. För tillfället är min favorit att packa i silkespapper, blir sjukt fint. Sybutiker är också prima att tömma på knappar, silkesband och annat man inte ens visste fanns, men som bir super på paket.

    SvaraRadera
  2. Smilla- Tack för bra idéer! Ikväll skall jag äntligen börja packa mina inköp...

    SvaraRadera