torsdag 22 december 2011

Lucka tjuogtvå: Eget pynt till granen

Jag hade tänkt att jag skulle pyssla en massa fint pynt till min gran. Tyvärr har dock tiden tagit slut. Men vita pappersstjärnor skall jag ännu försöka mig på ikväll. Jag har förstått att de är lite knepiga att få till, men månne jag inte klarar det... Hemma hos mina föräldrar finns det alltid massa av dessa fina stjärnor i granen som min morfar vikt för länge länge sen. Så de har liksom en speciell betydelse för mig. Vita pappersstjärnor hör hemma i julgranen.
Här hittar du instruktioner!
P.S. Vi hann inte och köpa gran igår, försäljaren slutade sälja redan kl. 20. Nytt försök ikväll. Can't wait!!

1 kommentar:

  1. Oj, de där instruktionerna ser krångliga ut. Jag har använt den här: http://www.origami-resource-center.com/moravian-star.html
    Den har i alla fall fler mellansteg med :)

    SvaraRadera