söndag 29 januari 2012

Fotografering

Jag är sannerligen ingen mästerfotograf. Jag knäpper som det nu råkar och har ibland tur om fotot inte är katastrofsuddigt och totalt dåligtkomponerat. Igår blev jag dock ägare till en systemkamera (samma kamera som jag lånat ett halvt år men nu är den min egen). Som systemkamera-ägare måste man nog lära sig lite mera om fotografering så ikväll har jag försökt läsa på. Jag har sett filmguider om hur man skall göra. Läst om ISO, exponering och slutartid så mitt huvud är helt snurrigt. Testade också att knäppa lite här hemma. Använde för första gången andra funktioner på kameran än bara auto. Dessutom testade jag också den externa blixten och ett annorlunda objektiv. Riktigt roligt. Men fortfarande väldigt svårt. Har nog inte hundra koll ännu. Men nu vet jag i alla fall på vilka knappar man ändrar vad! Det kunde jag inte tidigare.. Hur man skall ställa in för bästa resultat är ännu lite oklart men förhoppningsvis så kommer det klarna (liksom bilderna!) genom mera fotograferande under våren!
Mina fina tulpaner. Tycker färgerna blev fina på denna bild!
The sooon to be Mästerfotograf herself ;-) Här ser man förresten min ögonfärg ganska bra. I övrigt är jag totalt osminkad.

2 kommentarer:

  1. Superfin tulpanbild! / Emma

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Visst är det kul med fotografering. Ju mer man fotar, desto mer vill man lära sig

    SvaraRadera