söndag 6 december 2009

Statusuppdatering

Hejsan!

Glad självständighetsdag. Vi skall fira med egen "bal" hos några finska grannar. Klädselns skall vara juhlava så jag är lite stressad över vad jag skall sätta på mig. Nya skor köpte jag iaf igår. Här finns så galet mycket fina skor... De jag köpte igår kostade 6 euro och de var typ dyrast! Sku skor vara så här billigt i Finland skulle jag säkert ha över hundra par.


Solnedgång från vårt hotells balkong på fredagen...

Vi orkade inte stanna i Bangkok hela veckoslutet sen heller... Jag och Eric for på tumis till Bang Saen som ligger bara en och en halv timme från Bangkok. Hit åker alla thais på veckosluten för att komma bort från staden och ut till stranden. Vattnet var dock så högt att stranden var nästan obefintlig. Dessutom solar ju inte thailändarna så stranden var totalt täckt av parasoll och under dem en miljon strandstolar runt små bord. Vi hyrde skoter och åkte runt lite grann. Jag hade sett ett köpcenter på vägen ett par km före Bang Saen som jag ville åka till. Vägen som vi kommit med med bussen verkade dock lite större, farligare och mer trafikerad med skoter än med buss.... Som tur gick det bra fast Eric nog var ganska nervös när man skulle korsa två filer där alla bilar kör nästan 80 för att kunna göra u-sväng och komma över till andra sidan. Till råga på allt var köpcenteret bara en supermarket och bion så jag kunde inte ens shoppa något!


Lunchen igår: Sushitrain-buffet, ät så mycket du orkar.. Mums!

Igår firades Thailändske kungen sin 82 födelsedag. Till hans ära ordnades därför fester överallt i Bangkok samt jätte fina stora fyrverkerier överallt omkring i Bangkok. Vi såg dem riktigt bra från vårt sovrumsfönster.


Fyrverkerier för kungen!

Nu skall jag skriva färdigt mitt skolprojekt, tvätta kläder, gå till punttisen och fixa naglar inför kvällen... Kramar!

1 kommentar:

  1. Glad självständighets dag på er oxå!Hoppas ni har en trevlig fest ida :) själv skall ja just börja titta på balen på tv:n!Många kramar

    SvaraRadera