tisdag 15 februari 2011

Kalltkalltkallt

Jag läser på Iltalehtis löp att två personer redan frusit ihjäl i Finland pga. den extrema kylan. Det kändes nog lite som att jag inte var så långt ifrån när jag stod och väntade på bussen i tio minuter i morse. Jaja, alla klagar och pratar om kylan, men jag måste ändå! Alltså det är så sjukt kallt. -20 grader är inte mänskligt. Tänk ännu att de hade dubbelt kallare i Utsjoki inatt! -39,1 grad. Det är helt galet! Vad tänkte de människor som bosatte sig i Finland för tusentals år sen?! Man undrar ju nog lite... En sak är i alla fall säker, de kom nog hit på sommaren!!

Här kommer nu iaf ett litet tipscollage hur man kan klä sig för att inte gå samma öde till mötes som de på Iltis löp:
Överlevnad
Om du klickar på bilden kommer du till polyvore.com och kan kolla in varifrån grejerna kommer och var de kan köpas

 
 
1. Varm pipo. Jag såg säkert 10 typer utan pipo idag. Jag misstänker att deras smarta hjärnceller frusit ihjäl och de därför inte fattar att man skall ha pipo när det är minus tjugo...
2. Halsduk, varm och stor. Den här kommer från Topshop
3. Drick mycket varmt. T.ex. Latte, kakao, glögg eller te.Glögg hittar man dessutom extra billigt nu efter julen, men det smakar och värmer ju nog lika gott ändå!
4. Uggs! Jag skulle nog inte ha några tår kvar utan mina. Yllesockor i skorna är en eventuell nödlösning.
5. Varm jacka med HUVA! En sån här från Canada Goose står på min drömönskelista över grejer jag skall köpa när jag vinner på lotto...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar