torsdag 23 augusti 2012

Babyshowern

Om ca. tre veckor är Grannens bebi beräknad att födas. För att sista gången fira henne riktigt ordentligt innan bebin anländer ställde vi till med överrasknings-Babyshower hemma hos oss i tisdags. Läget var perfekt då vi bor alldeles dörr i dörr. Hon trodde bara att hon skulle komma över till oss för att titta på bilder från bröllopsresan... Istället för att mötas av bara mig stod alla vänner i hallen när hon ringde på :) Ni skulle ha sett hennes min! Hakan föll lägre ner än magen tror jag.... Eftersom jag var värdinna hann jag inte ta hemskt många bilder själv. Lånar därför några av Grannens kusin. TACK! Du hittar också mera bilder från babyshowern på hennes blogg :)
För att pynta lägenheten blåste vi en massa ljusblå ballonger. Jag hade också pysslat vimplar med texten "babyshower" och "it´s a boy" som hängts upp. Vi samlades alla i hallen så "Grannen" skulle få syn på oss direkt när jag öppnade dörren. Och hon blev nog överraskad minsann :)
Först på programmet stod paketöppning. Så fina saker hittades i paketen. Småsmå skor, kläder och leksaker. Bebigrejer är nog för gulliga. Själv hade jag byggt ihop en "diapercake". En sån är ju nästan ett "måste" på en Babyshower. 
Jag överräcker min kaka till den blivande modern. 
Alla presenter. En massa fint och behövligt.
Vi körde knytkalas och på bebi-buffén fanns en massa godsaker. Räksnittar, baby-smörgåstårta, piroger, köttbullar och annat mums. Smörgåstårtan som Lotta gjort var nog min favorit. Så fin alltså. Ögon av ägg och  karamellfärgad smetana, näsa av en bit potatis och napp av en gurka. 
Bebibuffé!
Världens finaste smörgåstårta!
Efter maten blev det dags för en massa lekar. Bland annat skulle vi klippa snören som skulle vara just så långa att de skulle passa runt Grannens gravidmage. Det var betydligt svårare än man skulle kunna tro och de flesta klippte på tok för långa snören. Vi gissade också antal franska pastiller i en tuttflaska. Hittade på bebiord i lag på alla bokstäver i alfabetet och gissade vilka egenskaper bebin kommer ärva av vilkendera föräldern.Grannen fick också öva sig på att känna igen bebi-prylar som hon inte såg vad det var utan fick bara känna på dem, samt testa att knyta ihop en filt i knyte runt en liten docka. Förstås så gissade vi alla när bebin kommer att födas, hur lång och tung den kommer bli och vad den kanske kan tänkas heta.
Nja, magen är ju nog rätt stor men inte riktigt så här stor ändå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar