tisdag 2 februari 2016

DIY: Pennburk av tomma konserver

Jag gillar att pyssla. Idag tog jag tag i ett pyssel jag tänkt göra hur länge som helst men bara inte kommit mej för. Jag har nämligen samlat på mej och diskat ur konservburkar nu redan en tid. Burkarna är ju perfekta att ha pennor, penslar och tuscher i. Men de ser inte så fina ut... Som tur är det enkelt att åtgärda. Jag klädde burkarna i papper och det blev mycket finare. Så enkelt och dekorativt. Och man kan använda hurudant papper man vill. De här hittade jag på Tiger. 
Du behöver några urdiskade konservburkar, tex kokosmjölk eller tomatkrosskonserv.
Och några fina mönstrade papper. Måtta och klipp ut.
Limma fast på burkarna. Jag använde mej av scrapbook lim/tejp på rulle. Det är så lätt att använda.
Färdigt! Finare än innan eller hur!? Och man kan ju göra hurudana burkar som helst. På nätet finns tusentals scrapbookpapper man kan printa ut och använda sej av. Eller tidningspapper, paketpapper eller tapet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar