onsdag 13 januari 2010

lite tankar...

Så skönt, nu är alla tre presentationerna ur världen (visserligen tre kvar ännu innan allt är över, men den dagen den sorgen) och de gick faktiskt helt bra. I alla fall med tanke på hur lite vi hade övat tillsammans innan och hur lite vi visste om ämnena på förhand. Och i synnerhet om man jämförde med de stackars thaiflickorna som hade presentation efter oss i religions-kursen. De kunde knappt läsa engelskan direkt från pappret...

Några saker som jag trodde skulle vara svårt att vänja sig vid här i Thailand men som gått förvånansvärt bra är vänstertrafiken, hettan och storstadsrushen. Jag knappt reagerar över att alla bilar kör på vänster sida och jag tittar automatiskt åt rätt (fel?!) håll när jag skall få över vägen. Det trodde jag inte när vi kom hit då det kändes så främmande och konstigt! Innan vi reste, oroade jag mig också över att det skulle vara så varmt hela tiden att man inte skulle vilja vara ute på dagarna eller kunna gå någonstans utan att svettas floder. Visst har man varmt ibland, men oftast inte på ett obehagligt sätt utan på ett bra sätt. Dessutom har man även vant sig vid värmen otroligt bra och det känns inte längre så varmt som det gjorde i början. Jag oroade mig också lite för att bo i Bangkok, smutsen, alla människor, trafiken etc. Men jag trivs faktiskt riktigt bra. Ibland luktar det lite avlopp, men man märker det knappt längre. Man vet när det inte lönar sig att ta taxi utan hellre vänta nån timme eller ta skytrain. Men människan är väl sån, som vänjer sig snabbt och adapterar sig till nya situationer då de kommer. Så helt onödigt var det att oroa sig med andra ord...

Imorgon bär det sedan av till Singapore. Spännande. Det känns mycket mer som än resa än de tidigare eftersom vi nu skall flyga.

Kramar

1 kommentar:

  1. Nog vänjer man ju sig alltid ganska snabbt med värmen, nog vande vi ju oss oxå då när vi va på ayia napa o de va ändå bara två veckor :) jeejee, nu e de int mycky kvar tills jag kommer :) ja va just hos Marika o låna en större reppu så den kan ja nu ha sen då när vi reser nånstans!o som handbaggage på flyget :) Ha de super i Singapore!ses på tisdagen, kramar!

    SvaraRadera