söndag 31 januari 2010

Mount Kinabalu och overraskningen

Hejsan!

Ajajaaj sa jag har ont i mina ben. Att bestiga ett 4000meter hogt berg var inte precis det lattaste. Men siistigt. Vi borjade ca. kl. 9 imorgon pa morgonen med den forsta delen, uppat 6km till Laban Rata dar vi skulle overnatta. Att ga uppat i typ hoga trappor i 6km kanns kan jag lova! Svetten flodade och benen darrade mot slutet. Men upp kom vi. Ca. 4 timmar tog det. Sen vilade vi och at middag. Det blev ocksa tidigt laggdags eftersom vackningen var redan 1.30 pa natten. 2.30 borjade vi seda ga uppat de nastan 3km. mot toppen. Det var morkt, kallt, man var trott och luften blev hela tiden tunnare men samtidigt var det jatte spannande. Efter tre timmar kom vi upp till toppen 4092m over havet. Tillraga pa allt rakade det dessutom vara fullmane. Sa det var inte ens morkt medan vi vantade pa att solen skulle ga upp. Men kallt... ca. 5plus grader och blast.

Nar vi sitter dar och huttrar kommer overraskningen. Eric friar till mig och ger mig en ring gjord av gras, som han hade knutit ihop dagen innan. (Vi skall nog kopa riktiga ringar senare...) Sa nu ar vi forlovade!! Jag blev helt jatte overraskad och saaa glad och lycklig. Att ga ner for berget gick valdigt mycket lattare eftersom jag halvt om halvt flog pa sma rosa moln!

Nu har vi just hyrt en bil och skall borja kora norrut pa en liten forlovningsresa. Jag hoppas att vi hinner besoka the top of Borneo, orangutangcentret och skoldpaddsoarna innan vart flyg gar tillbaka till Kuala Lumpur pa fredagkvall.

Ah jag ar sa glad i magen... Har ett smil pa lapparna hela tiden. Den har resan glommer jag nog inte nagonsin!

Manga kramar

5 kommentarer:

  1. Vi här hemma är också glada, både för er räkning, och hela släktens räkning. På Facebook har Jancca redan sagt att i Bydalen skålar vi för er (och oss).

    Kram, Pappa

    SvaraRadera
  2. Jee, jag är också helt jätteglad för er skull :) De e helt huippu!!!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till er båda två!
    Nu får vi väl börja vänta på följande nyhet då...
    h. Tua

    SvaraRadera
  4. Låter som någonting man stolt kan berätta åt barnbarnen :) Puss

    SvaraRadera
  5. Nej, vad roliga nyheter! MEGAGRATTISAR!!

    SvaraRadera