onsdag 27 januari 2010

Matildas sista dag i Bkok...

Hejsan!

Sista dagen för Matilda här i Bangkok, och för oss med för en stund... Imorgon far vi nämligen till Malesien för att bl.a. bestiga Sydost Asiens högsta berg. Just nu ser det dock lite dåligt ut för Wili och Jenny som också skulle komma med. Wilis pass har nämligen blivit stulet och man kan antagligen inte komma in i Malesien (och inte ut heller om man nu lyckas komma in) med ett provisoriskt pass. Skräp! Men de gör nu allt de bara kan för att försöka fixa det. Jävla skit tjuvar.

Igår var vi allihop och äta buffé i Bangkoks högsta hus, Bmw-tower. Restaurangen låg på 82:a våningen. Buffén bestod av bl.a. krabbor, räkor, sushi, biffar, glass i stora lass och så vidare. Fin utsikt var det också förstås. Efter middagen åkte vi vidare till Bangkoks siistigaste bargata och nattklubben Route 66. Som tur kom jag och Matilda ändå in fast vi hade lämnat alla våra kort hemma (så att de inte skulle bli stulna, vi tänkte inte på att man kan behöva visa id... Hups)


Matilda på Route 66 med en Maitai


Eric och Matilda på 82:a våningen. Matilda ser faktiskt brunare ut än Eric också.. Sabla orättvist!

Jag kom just hem från skolan och nu skall vi iväg på shoppingtur igen. Några tuliasin måste ännu införskaffas samt pannaficklampor som behövs vid bergsbestigningen. Ikväll skall vi till Lebua State Tower på lyxdrink. Här kommer ännu några bilder från Matildas och min resa:


Matilda uppe på PhiPhis Viewpoint. Hon är inte sur, hon bara ser ut så! Vi var också väääääldigt svettiga efter den typ 50 km långa vandringen uppåt, men det var säkert bara bra träning för mig infor Mt. Kinbalu :-/


Matilda var modig och testade på Fire-limbo. De hade också fire-hoprep och fire-ring som man skulle hoppa igenom. Jag var fegis och vågade inte på något.


Matilda har också blivit lite brun. Tyvärr!!

Hejhej! Får se om jag hinner skriva blogg innan Malesien. Puss och Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar