måndag 11 januari 2010

Skumppa och Casablanca

Godmorgon!

Jag hade tänkt gå till poolen, men jag märkte, när jag tittade ut bakom rullgardinen, att det är alldeles mulet ute... Fast man blir väl nog brun fast det är moln?? Eric sover ännu, han har helt svängt på dygnsrytmen igen. Han har faktiskt helt finsk dygnsrytm nu. Han somnar typ fem-sex tiden på natten och vaknar vid tolv-ett. Det vill säga typ kl. 12-8 finsk tid.

Igår gick vi och äta jätte mumsig buffé på Gustoso i Central World som Henry och Helena hade rekommendera till oss. Frächt upplagt och god mat, det fanns nästan allt. Sushi, biff, lax, massor olika pasta, thaimat, sallad, parmaskinka, räkor, pizza, glass, tiramisu (jag åt tre, men dom va jätte små!). Och för första gången under vår resa lyckades jag äta all you can eat buffé utan att nästan spricka. Till råga på allt hade de vin erbjudande. Köp ett glas få ett på köpet. Perfekt!


Här åker vi shuttle-tuktuken/bussen till Skytrain. Den kostar bara 6 baht per man och är hur bra som helst. Alla thaikkuna åker också den.

Efter middagen gick vi och köpte lite delikatesser, jordgubbar, fetaostfyllda oliver, chipspinnar och croissanter till morgonmål för idag. Sen titta vi på Casablanca och drack skumppa. Eller jag drack nästan hela flaskan själv för Eric tyckte inte om skumppan, han brukar inte tycka om skumppa.

Jag försökte också få Eric att gå och shoppa nya skor igår. Hans vita tygskor som han hade med sig är allt annat än vita och hela mera och de skor han har köpt här är blåa crocs... Inte det vackraste skoplagget om man frågar mig. Men de är så sköna att han vägrar gå med någå andra skor alls... Och inte vill han köpa några andra heller. Så vi får väl bara låta bli att gå till finare restauranger eftersom vi inte skulle bli insläppta dit med Erics crocs!

Nu scientology-skol projekt. Pust... Motivationen tryter sannerligen!

Kramar

P.S. Ni får hemskt gärna kommentera. Så att jag vet att nån alls läser... Och så blir det mycket roligare för mig att blogga :)

4 kommentarer:

  1. Det är hälsosamt med skola för då måste du använda hjärnan. Och gör ni annat än äter och super (och reser omkring)....

    Gissa vem :D

    SvaraRadera
  2. inte super vi nästan någå alls.. vi har faktiskt festat extremt lite för att vara på utbyte. äta måste man för att överleva. Tyvärr så är vår skola så dålig att man knappt måste använda hjärnan, det är därför motivationen är så låg :(

    Jag gissar pappa eller mamma...

    SvaraRadera
  3. Hej Hanna!
    Vi har med iver och stort intresse följt med era resor där. Det har varit jätte upppiggande att läsa dina inlägg och titta på fina foton därifrån och därmed kunnat 'fåtölj'resa med er. Vi hoppas att vi också i fortsättningen kan läsa din blogg - utan att känna oss som smygläsare :-). Hej och ha det bra! h. Heli och Kai (=Tommys ma o pa)

    SvaraRadera