onsdag 11 augusti 2010

Hjälp! Jag räcker inte till....

Huj! Jag fick just en hemsk känsla. Att jag inte räcker till. Att alla min to-do-listor bara växer ock växer och aldrig blir överstökade. Jag försummar bara allt! Mig själv, min fästman, studierna, hemmet, vänner osv. Hjälp! Jag behöver mera tid eller ordning eller någå. Just nu har jag inte tid för någå. Jag är liksom inne i en ond spiral då jag borde göra en massa men bara gör allt annat och listan bara växer. Inte mysigt alls. Bara angstigt och ångestigt. Måste bryta spiralen och bli effektivare och prioritera om lite tror jag bestämt. Men jag vill ju så mycket, helst allt och på en gång med bästa resultat!

Nu är det snart ett år sen vi for iväg till Thailand.... Just nu längtar jag verkligen tillbaka. Då var listan mycket kortare och jag försummade bara Finland!


Jag vill inte ha stressångest, jag vill ligga på stranden och läsa en bok!!

.. och jag vill vara så här brun och glad!!

Och jag vill bara surfa och titta på solnedgågnar hela dagarna.... Tiden, vart försvinner du??

2 kommentarer:

  1. Skön blogg du har! Nu skall du bara ta och göra en sak i taget och stryka ut det från listan efter hand:) Åh, vad man blir glad av dina resebilder! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad glad jag blir över att du tittade in :) Idag känns det mycket bättre. Det är bara ibland som jag får "jag räcker inte till"-känslor. Som tur.

    SvaraRadera