torsdag 26 augusti 2010

Läslusen

Jag älskar att läsa. Jag har lätt att leva in mig i böckerna, jag skrattar och jag gråter. Jag upplever till exempel böcker mycket starkare än filmer. Nu under det senaste året, i och med alla resor och sommarens ledighet så har jag faktiskt haft möjlighet att läsa massor. Nästan en bok i veckan har det nog blivit. Härligt!! Mitt mål är att lyckas fortsätta med att läsa mycket också fast vi bara är hemma och vardagen rullar på. Det är ju mycket skönare och fiffigare att läsa än att glo på tv eller nån film! I Asien var det dessutom så lätt och billigt att skaffa nya böcker. Nästan alla guesthouses hade bokhyllor där du antingen fick byta din redan lästa bok mot en annan, eller betala ett par euro för en ny. Butiker med lästa böcker fanns lite varstans. Här är det lite svårare att få tag på böcker. Jag beställde faktiskt några från adlibris för nån dag sen. De är ju sååå billigt. 3e per pocket! Mormor och pappa har också bra bibliotek med massa bra. Och sen finns det ju riktiga biblioteken också. Just nu läser jag faktiskt en bibbabok. Mycket bra hittills, nämligen Emma Hambergs Brunstkalendern. Jag har redan både skrattar flera gånger och gråtit en skvätt. Till näst skall jag läsa några deckare.

Denna bok läser jag som bäst. Mycket underhållande och träffsäker!
 De bästa böckerna jag läst det senaste året är nog Twilight-böckerna, Eat Pray Love och allt av Sophie Kinsella. Läs dem ifall ni inte ännu gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar