måndag 1 november 2010

Redan november!

Crazy shit hörni! Det är redan november. Alldeles alldeles snart är det jul, eller man får i alla fall börja pynta inför julen. Det är det enda som är bra med november månad. Annars är det den gråaste och deppigaste månaden på hela året.

Hemma hos oss är det också total kaos. Varifrån kommer allt damm och alla smulor? Jag blir tokig. Jag dammsuger och städar och fejar och fixar mest hela tiden känns det som och ändå är här totalkaos. Jag skulle behöva bättre system tror jag. Mer fin och bra förvaring. Mindre grejer. Eller en städerska?!

Veckoslutet var förresten helt super härligt. Ljuvligt goda skaldjur och massor svamp i skogen. Imorgon skall jag laga trattis-soppa!

Jag körde lite mönkiä. Det är jätte roligt.

Vi hittade också "vanliga" kantareller i skogen. Ovanligt så här i slutet av hösten.

Och det fanns hur mycket trattkantareller som helst. Vi plockade två fulla korgar och två fulla platspåsar och det skulle ha funnit säkert dubbelt mera kvar i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar