torsdag 6 januari 2011

Kulturell

Igår kväll drog jag med en kompis på lite kultur. Jag fick nämligen biljetter av snälla kusinen till premiären av Lillans nya pjäs "Spikfull". Det var riktigt kul att gå på teater och pjäsen var klart sevärd. Rolig, välspelad och tyvärr kände man igen sig allt för ofta... Pjäsen baserar sig på Juhani Seppänens bok "Selvästi Juovuksissa". Juhani är en läkare som alltid gillat att ta sig ett glas eller två men bestämmer sig, på fruns utmaning, att klara av ett helt år utan alkohol. Vilket visar sig vara lättare sagt än gjort... Lite roligt var det också att just denna läkare råkade vara granne men min kompis, som följde med på teatern, föräldrar. Så hon kunde peka ut den riktiga Juhani med fru på teatern. Ifall ni vill se en underhållande och bra pjäs kan jag glatt rekommendera Spikfull!

1 kommentar:

  1. Roligt att du gillade pjäsen. Jag ska absolut gå och se den!

    SvaraRadera