torsdag 3 februari 2011

Pyssel och kreativitet

Jag håller hela tiden på med små pyssel och kreativa projekt. Det är så kiva att skapa och göra fina grejer själv. För tillfället hör stickning, matlagning, trädgård, att sy och laga smycken till mina favoritprojekt. Här är mina senaste projekt:

Ett namnsmycke till min kompis syster med hennes barns namn på och ett armband till Hellu som fyllde år.

Sockor som Vivve skall få.
Till näst skall jag pröva på att sticka ett par vantar och en likadan halsduk som jag stickade till syster i julklapp. Jag vill också göra mera namnsmycken. Men jag måste först beställa mera material. På köks/trädgårdsfronten skulle jag vilja testa att odla några kärnor eller frön. Kanske lite chili, citroner och avokado? Är nu en bra tid att så frön eller måste man vänta lite tills det blir ljusare månne?! Jag skulle också vilja testa att sy något plagg. Kanske en sommarklänning eller ett par collegebyxor?

1 kommentar:

  1. Jag äääälskar mitt armband, det är så fint och jag har det på nästan varje dag! <3 :)

    Kram,

    Hellu

    SvaraRadera