torsdag 21 november 2013

Min lilla tomte

 Här om dagen passade jag på att knipsa lite foton av Hubbe utklädd till tomte. Dräkten har vi fått låna av min kusin, vars barn är ett par år äldre än Hubbe. Fotona har jag tänkt skall få bli årets julkort. Lättare så här så behöver jag inte stressa med kortpyssel... Det var dock lite lättare sagt än gjort att knäppa några fina bilder. Hubbe är så rörlig nu för tiden och han hade emellanåt lust att hoppa ner från vår säng, som jag använde som fotostudio. Att försöka äta upp ljusslingan jag hade med som rekvisita tyckte han också var en bra idé. Men 227 bilder senare hade jag åtminstone fått några som ser representativa ut. Puh! Att fota barn är sannerligen inte lätt.
Rekvisitan: tomtedräkt från Lindex, ljusslinga med batterier från Tiimari ifjol och fårfäll från Ikea.
Den lilla tomten. Som inte riktigt ville se in i kameran och posera precis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar