söndag 24 maj 2015

Lugnet före stormen!?

Inget blogginlägg på hela dagen, kanske hon är och föder tänker ni. Men nej tyvärr, det är jag inte. Hemma fortfarande utan minsta lilla känning inför någon förlossning. Suck. Har bara inte hunnit sitta vid datorn idag. Eftersom vi tittade på Eurovisionen i natt så har jag varit rejält trött idag. Även om Maken var snäll och jag fick sova till halv tio. Och så blev vi bjudna på söndagsmiddag till Svärisarna. Där emellan har jag diskat. Vår diskmaskin har nämligen gått sönder. Det galna med det hela är, att senast vår diskmaskin gick sönder var det två dagar innan Hubbe föddes. Så hoppas det här nu betyder något. Galet sammanträffande oberoende, att våra diskmaskiner alltid går sönder just då vi skall få en baby....
Allt är fortfarande lugnt. Hoppas dock att det bara är lugnet före stormen...

9 kommentarer:

  1. Se on merkki! Meidän tiskikone hajosi myös päivää ennen esikoisen ja toisen lapsen syntymää.Ovat myös syntyneet samana viikonpäivänä.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ehkä jotkut loppuraskausajan hormonit rikkovat tiskokoneita, hahaa! Hubbe on myös synytyt maanantaina ja sen lisäksi vielä 25 päivä. Mutta tähän asti tämä 25.5 maanantai on kyllä aloittanut ihan normaalisti ilman mitään tuntemuksia :/

      Radera
  2. Jag var redan säker att ni var i en annan del av Jorv på eftermiddagen. Vi var igen tvugna att gå dit med lillisen. Stackarn har fått storabrors rossliga hosta.
    Men diskmaskinen måste ju vara ett tecken, snart är det säkert dags!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr! Och äsch så supertrist att ni måste springa där istället :( Ja hoppas att diskmaskinen är ett omen, annars är det ju bara riktigt extra störande att den går sönder just nu!!

      Radera
  3. Vi hoppas att det är ett tecken :) själv har jag också börjat söka andra tecken än fysiska och kom på följande som är lika: ett par dagar efter beräknat ska jag till rådgivningen på eftermiddagen. Det här är första gången jag har en tid på eftis, och lika hade jag då dottern föddes. Samma dag startade förlossningen så nu hoppas jag det går lika :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att höra att jag inte är den enda som letar tecken överallt, hehe. Man blir ju helt galen av det här väntande...

      Radera
    2. Ja verkligen, och då har jag ännu några dagar kvar till beräknat :D

      Radera
  4. Heja, heja! Snart är bebisen här. Kram, Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Hoppas verkligen det. Börjar kännas lite hopplöst det här...

      Radera