fredag 6 maj 2011

Smaken är som baken....

Jag gillar ju inredning och fina hem. Men denna gång måste jag bara visa ett hem som INTE är i min smak. På något sett. Alltså jag tror faktiskt inte att jag nånsin sett något fulare i hela mitt liv. Hur kan man vara så utan smak? Eller ja, det sägs ju att smaken är som baken och alla har olika. Men jag vet nu inte... Vem är det liksom som vill bo så här?! Bilderna hittade jag på Amanda Schulmans blogg men de kommer från svenska hemnet!

Statyerna alltså?! En enorm guldbuddha, en örn, frihetsgudinnan och en häst ovanför spisen... Lyktorna skulle kanske också passa bättre på gården och varför hänger de två ljuskronor ovanför bordet?

Jag tror inte att jag någonsin sett något värre. Kohud i massor, en enorm häst?! Och är det en bänk det där svarta krusidulliga där i mitten. Hua! Guldspegeln som krona på verket!

Nämen är det inte en ko som tittar fram där bak köket?!  Och tur att de finns tarror på koppar på diskmaskinen så vad vet vart man kan sätta sådana efter att man druckit kaffe!

Det bor också en ko på kylskåpet. Jag vet inte om jag skulle gilla att laga mat med de två kerubänglarna gloende på mig,.... Det där silvriga och svarta på väggen är förresten en fejk-öppen spis. Bara så ni vet. En liten idé till det egna köket kanske?!

Muuu! Man har i alla fall sällskap vid varje måltid. Och katterna sitter alltid i fönster och spinner. Bordet och stolarna matchar åtminstone med takkronan.

Tre små apor i sovrummet. Mysigt, NOT! Tapeten är också något av det gräsligaste på länge....

En trevlig sten trädgård. Med tillhörande rådjur i porslin. Jag är mållös!!

2 kommentarer:

  1. Den här gången måste jag hålla med dej. Inte mysigt.

    Pappa

    SvaraRadera
  2. Oj nej, "lite" väl överdrivet... Men som du skrev, smaken är som baken :/

    SvaraRadera