onsdag 30 mars 2011

Ett hem som ser ut som ett hem

Min pappa läser min blogg. Även om han kanske inte helt hör till målgruppen för mina skriverier. Speciellt delar han inte min smak då det kommer till alla fina hem som jag brukar sätta bilder på med jämna mellanrum. Han klagar på att de är för stela, att det inte syns att man bor där. Att det är för vitt och tråkigt. Så nu har jag hittat ett hem som inte är det minsta vitt och tråkigt. utan lite rörigt, färgglatt och underbart. Härliga färger och härlig blandning tycker jag. Från Hus och Hem.


Lampan är ljuvlig. Fint och med lite slitna pinnstolar. Och tulpanerna är i min favoritfärg :) Och hur fint är inte det pinka soffbordet här nedan?!




Hur fint som helst. Brickbord, persisk matta, krukväxter lite överallt, turkost, vitt, brunt. Det här är väl inte stelt och tråkigt i alla fall?!



4 kommentarer:

  1. Du ger mig beslutsångest, haha - för varje gång du lägger upp nya bilder så tänker jag att SÅ HÄR vill jag bo! Måste hitta på ett sätt att mixa allt på ett stilfullt sätt =) Riktigt fina bilder åter en gång och hoppas din pappa gillar de här bättre ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har själv exakt samma problem!! Bara vitt, eller färg, eller svartvitt eller desigigt, shabby chic eller modernt. Jag blir inte riktigt klok på mig själv :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du hittat igen en gång! Du är nog expert inom det området! :)

    Mina pärlor beställer jag från sverige. På ljuvating.se finns ett stort utbud till bra pris! Och seriöst företag. Kolla in den sidan!

    Ha en skön vecka!

    Kram LInda

    SvaraRadera
  4. Håller med om hemmet!! Helt underbart! En lagom mix av det vita men ändå färgglatt och levande! det är en konst att få till det så!
    Kram

    SvaraRadera