tisdag 1 mars 2011

Snön

Jag är så besviken på snön. Det har ju blivit vår nu. Både igår och på söndag var det soligt och plusgrader. Jess nu smälter den, tänkte jag. Men har den smält?! Nej, det är lika mycket snö kvar. Jag är så besviken. Jag trodde det skulle gå snabbare. Nåh, det skall komma fler varma och soliga dagar denna vecka, så kanske vi får bar asfalt i slutet av veckan?! Eller är jag helt för naiv och optimistisk?!

En annan grej som jag måste göra idag. Ta bort jullkusgirlanden från balkongen. Jag har inte velat göra det tidigare då det varit minus 25 ute, men nu har jag liksom inte längre någon excuse. Snart måste man väl tvätta fönster också. 
Nej nu skall jag hoppa i duschen. Sen blir det bibban och kaffe med Emilia under dagen. Trevligt trevligt!

Dagens fina ord

2 kommentarer:

  1. jaaa, det är ju mars nu.. jag vill ha våååår!!

    SvaraRadera
  2. I Stockholm har ni väl som tur mindre snö än vad vi har här?! Och våren brukar komma tidigare än i Hfors. Jag håller nu alla tummar och tår för att det skall smälta snabbt snabbt.

    SvaraRadera