tisdag 22 mars 2011

Värmerkord?!

Iltasanomats rubriker utlovar värmerekord, men nu när solen gått i moln har vi nog bara 2 plusgrader hos oss. Inte så värst varmt tycker jag. Fast de hade lovat upp till tio grader. Lurendrejeri minsann. Och i slutet av veckan kan det börja snöa igen. Suck! Få se om det någonsin blir vår. Jag som redan tänkte att man idag skulle ha kunna suttit ute på balkongen och druckit kaffe. Men jag är väl lite för optimistisk. 

Jag skulle nog behöva värmerekord snart... Känns att man inte sett värme på en stund. Detta är i januari i fjol på båten från PhiPhi till Krabi.
Det har jag faktiskt varit angående kläder också senaste veckan. Solen och vår termometer lurar mig. Jag tror att det är varmt och vår ute. Men det är det inte. Det har ju varit minus och blåsigt senaste veckan trots solen. Och vår termometer har solgass rakt på sig... Inte är jag så dum på riktigt, jag vill ju bara tro att det är vår! Igår hade jag dock lärt mig och satt på mig massa kläder, fast då blev jag alldeles svettig istället. Inte är det lätt med sånt här mellan årstiderna väder.
Te och morgonmåls-smörgås på balkongen ifjol somras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar